20.11.13

Με το τραμ φανταστικές διαδρομές

Με το τραμ φανταστικές διαδρομές



Το τραμ (ή τροχιόδρομος) της Αθήνας είναι ένα μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς. Με τη σημερινή του μορφή, το δίκτυο του τραμ υπάρχει στην Αθήνα από το 2004. 





Πρωτοεμφανίστηκε όμως στην πόλη το 1882 με τη μορφή 

ιππήλατων τροχιοδρόμων. 


Ευαγγελισμός 1901. Στάση του ιππήλατου τροχιοδρόμου έξω από το Θεραπευτήριο. Χαρακτηριστική φιγούρα ο βοσκός αριστερά

Ήταν ελαφρά οχήματα, κλειστά το Χειμώνα με 16 
θέσεις και ανοιχτά το καλοκαίρι με 20 θέσεις, τα οποία
 έλκονταν από τρία άλογα (Ιππήλατα) 




Παράλληλα το 1887 ξεκινά τη λειτουργία του και ο ατμήλατος τροχιόδρομος της πρωτεύουσας, γνωστός ως “Κωλοσούρτης”. 










Στις 30 Οκτωβρίου του 1908 κυκλοφόρησαν και τα πρώτα ηλεκτρικά τραμ, τα οποία επρόκειτο να αντικαταστήσουν σταδιακώς τα ιππήλατα. 



Σταδιακά, το δίκτυο τραμ έφθασε τις 21 γραμμές.

Με το δίκτυο των τραμ το 1902 μετακινήθηκαν 5.200.000 άνθρωποι και μετά το 1910, όταν ηλεκτροκινήθηκε το δίκτυο, μετακινούνταν 23.250.000 άνθρωποι ετησίως.



Όμως εκτός από την Αθήνα πριν από 100 και πλέον χρόνια και άλλες πόλεις όπωςη πόλη της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, του Βόλου, της Καλαμάτας και του Καρλοβασίου στη Σάμο ήταν οι πόλεις που είχαν και αυτές δίκτυο Τραμ.








 Η λειτουργία του  σταμάτησε το 1960, όταν τα τραμ αντικαταστάθηκαν από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλλεϋ) και θερμικά λεωφορεία. Παρέμεινε ωστόσο η γραμμή του Περάματος που σταμάτησε το 1977.





Tο τραμ επέστρεψε στους δρόμους της πρωτεύουσας, σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο. Ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 19 Ιουλίου 2004, σχεδόν ταυτόχρονα με τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.



Σήμερα διατίθενται 35 τραμ. Ο αριθμός των οχημάτων που εξυπηρετούν τις διάφορες γραμμές (Πλάτων, Αριστοτέλης, Θουκυδίδης) διαφέρουν ανάλογα με τις ημέρες, τις ώρες και τις εποχές.




.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου